H+L: nieuwe identiteit voor diervriendelijke stalsystemen

Strategisch communicatiebureau voor natuur, groenbeheer en energietransitie

Klant H+L
Date 2016-2018
Tags landbouw
URL hl-agrar.de

‘Varkens moeten het recht hebben om te kunnen wroeten’, is de overtuiging van Richard Hölscher, directeur van H+L. Het bedrijf ontwikkelt technologie die tegemoetkomt aan de natuurlijke behoeften van deze dieren. De Buitenwacht verzorgde een passende identiteit.

Opdracht

Ontwikkel een internationale identiteit die past bij de diervriendelijke technologie en de positieve gevolgen voor het welzijn van de dieren.

Aanpak

Al meer dan 50 jaar bouwt het Duitse familiebedrijf Hölscher und Leuschner stallen. Een doorbraak voor het bedrijf was de ontwikkeling van nieuwe technologie die varkens in staat stelt om in groepen en in relatieve vrijheid te leven. Het is een diervriendelijk systeem voor zeugen, biggen en vleesvarkens.

Om dit internationaal te vermarkten, werd allereerst een nieuwe naam gekozen: H+L. Deze naam is internationaal gemakkelijker hanteerbaar dan Hölscher + Leuschner.

Daarnaast onderzocht De Buitenwacht met welke eigenschappen het systeem zich onderscheidt van reguliere stalsystemen. Het terugkerende antwoord was dierenwelzijn. Vervolgens is middels een stakeholdersonderzoek verkend op welke manier de alle schakels in de keten profiteren van dit diervriendelijke systeem.

Resultaat

Het stakeholdersonderzoek heeft geleid tot een nieuwe naam en huisstijl waarbinnen dierenwelzijn een belangrijke rol speelt. Daarnaast zijn informatieve folders in 14 talen en een website ontwikkeld die de meerwaarde van de systemen van H+L duidelijk uitdrukken.

Meer cases

waardewenders | voorBIJpapier

De Buitenwacht sprak met betrokkenen van waardewenders om de potentie van voorBIJpapier in kaart te brengen.

Waterstofboeren

Waterstofboeren ondersteunt agrarische ondernemers die waterstof willen opwekken. De Buitenwacht helpt bij positionering en belangenbehartiging.

Zoontjens

Als leverancier van verharde daken is de positie van Zoontjens ijzersterk. Dit ligt anders bij groeimarkt die bestaat uit multifunctionele of intensieve groendaken. De Buitenwacht onderzoekt of Zoontjens ook in deze markt een toonaangevende rol kan spelen.

NL Greenlabel

Met verschillende duurzaamheidslabels en een betrokken partnernetwerk zet NL Greenlabel zich in voor een duurzame en natuurinclusieve leefomgeving. Tijdens een detacheringsperiode heeft De Buitenwacht de identiteit van de organisatie aangescherpt.

4Grass | Hofmeijer

Hofmeijer Civiel en Cultuurtechniek in Voorst wil hun klanten helpen bij het maken van duurzame keuzes op het gebied van sportvelden. De Buitenwacht heeft met de ontwikkeling van een platform voor sportvelden invulling gegeven aan deze ambitie.

H2arvester

H2arvester is een totaaloplossing voor de opwek en opslag van duurzame energie op het boerenbedrijf. De Buitenwacht stelde als Innovatiemakelaar een businessplan op met perspectief.
Vorige
Volgende
De Buitenwacht strategisch communicatiebureau voor natuur, groenbeheer en energietransitie stakeholdersanalyse participatie
Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt op onze website.